Перелік обов'язкової документації
План самоосвіти вчителя фізичної культури
Масюка Віктора
Івановича
«Виховання, яке отримане людиною, закінчено,
досягло своєї мети, коли людина настільки зріла, що має силу і волю саму себе
освічувати протягом подальшого життя і знає спосіб та засоби як він може це
здійснити в якості індивідуума, який впливає на світ»
А.
Дістервег
Тема самоосвіти:
Формування навичок ведення здорового способу життя
засобами фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями
Мета
самоосвіти:
Підвищення професійної
підготовки і, як наслідок, підвищення ефективності навчання фізичній культурі
Зміст
1.Тема самоосвіти:
2.Актуальність теми:
3.Мета:
4.Завдання:
5.Професійне
6.Психолого-педагогічне
7.Методичне
8.Естетичне
9.ІКТ
10.Охорона здоров’я
11.Інтереси та хоббі
12.Передбачувальний результат:
Тема самоосвіти:
«Підвищення професійної підготовки»
Актуальність теми:
Удосконалення якості навчання ~ виховання в середній школі
безпосередньо залежить від рівня підготовки педагогів. Незаперечно, що цей
рівень повинен постійно зростати, і в цьому випадку ефективність різних курсів
підвищення кваліфікації, семінарів та конференцій невелика без процесу
самоосвіти учітeля.
Самоосвіта - є потреба творчого і відповідальної
людини будь-якої професії, тим більше для професій з підвищеною моральною і
соціальною відповідальністю, якою є професія вчителя. Самоосвіта - процес
свідомої самостійної пізнавальної діяльності. Ось як визначає поняття
«самоосвіта» педагогічний словник: «САМООСВІТА
~ цілеспрямована пізнавальна діяльність, керована самою особистістю; придбання
систематичних знань у якійсь галузі науки, техніки, культури, політичного життя
і т.п. В основі самоосвіти - інтерес займається в органічному поєднанні з
самостійним вивченням матеріалу ».Самоосвіта вчителя є необхідна умова
професійної діяльності педагога.
Суспільство завжди висувало, і буде висувати до вчителя найвищі
вимоги. Для того, щоб вчити інших, потрібно знати більше, ніж всі інші. Учитель
повинен знати не тільки свій предмет, і володіти методикою його викладання, але
й мати знання в довколишніх наукових областях, різних сферах суспільного життя,
орієнтуватися в сучасній політиці, економіці та ін. Учитель повинен вчитися
всьому постійно, тому що в особах його учнів перед ним кожен рік змінюються
тимчасові етапи, поглиблюються і навіть змінюються уявлення про навколишній
світ.
Здатність до самоосвіти не формується у педагога разом з дипломом
педагогічного ВНЗ. Ця здатність визначається психологічними та інтелектуальними
показниками кожного окремого вчителя, але не в меншій мірі ця здатність
виробляється в процесі роботи з джерелами інформації, аналізу та самоаналізу,
моніторингу своєї діяльності.
Мета:
Підвищення
професійної підготовленості і як наслідок, підвищення ефективності навчання
фізичній культурі.
Завдання:
- Планувати
навчально-виховний процес з фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчу та
спортивну роботу з урахуванням конкретних умов даного закладу;
- Творчо
застосовувати професійно-педагогічні знання у вирішенні конкретних навчальних і
виховних завдань з урахуванням вікових, індивідуальних, соціально-психологічних
особливостей учнів;
- Формувати
інтерес учнів до занять фізичною культурою;
-
Організувати навчально-виховну роботу з учнями на рівні сучасних
психолого-педагогічних, медико-біологічних, дидактичних і методичних вимог;
- Вибирати і
творчо застосовувати методи, засоби та організаційні форми навчальної,
виховної, фізкультурно-оздоровчої та інших видів діяльності учнів відповідно до
вирішуваних завдань;
- Формувати
знання, уміння і навички, необхідні учням для самостійного використання засобів
фізичної культури в процесі свого самовдосконалення.
-
Встановлювати педагогічно доцільні взаємовідносини з учнями, викладачами,
адміністрацією навчального закладу;
-
Враховувати та оцінювати результати роботи з метою визначення нових завдань;
-
Аргументувати соціальну та особистісну значимість обраного виду діяльності.
Професійне
1. Постійно
знайомитися з сучасними дослідженнями вчених в галузі викладання предмета
«Фізична культура».
2.
Знайомитися з новими зразковими і авторськими програмами з фізичної культури,
концепціями навчання, їх оцінками.
3. Вивчати
нову літературу з фізичної культури і методики викладання.
4. Своєчасно
підвищувати кваліфікацію на курсах для вчителів фізичної культури,
організованих в Інституті освіти.
5.
Приймати участь у конкурсах, фестивалях різних рівнів.
6.
Відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом.
7.
Періодічно проводити самоаналіз своєї професійної діяльності.
8.
Систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного життя.
9.
Підвищувати рівень своєї ерудиції, правової і загальної культури.
10. Проводити відкриті уроки для аналізу з
боку колег.
11. Систематично переглядати спортивні
телепередачі.
12. Відвідувати семінари, конференції,
організовані на різних рівнях.
Психолого-педагогічне
1.
Удосконалювати свої знання в області класичної і сучасної психології та
педагогіки.
2. Вивчати
сучасні психологічні методики.
3. Створення
пакета психолого-педагогічних матеріалів для вчителя.
Методичне
1.
Знайомитися з новими педагогічними технологіями, формами, методами і прийомами
навчання через предметні видання:
- Фізична
культура в школі
- Спорт у
школі
- Теорія і
практика фізичної культури.
2. Вивчати
прогресивний досвід колег з організації різних форм уроків фізичної культури.
3.
Відвідувати бібліотеки, вивчати науково-методичну та навчальну літературу.
4.
Розробляти різні форми уроків, позакласних заходів, навчальних матеріалів.
5. Проводити
науково-дослідну роботу з проблеми: «Розвиток фізичних якостей дітей
шкільного віку».
6.
Розробляти пакет стандартного поурочного планування за модулями «Легка атлетика», «Спортивні ігри»і.т.д.
7.
Створювати комплект дидактики з предмету (індивідуальні плани тренувань,
оптимально-мінімальний рівень (стандарт) фізичної підготовленості учнів,
контрольні тести-вправи).
10.Створювати
пакет матеріалів щодо педагогічних технологій.
11.
Проектувати особисту методичну веб-сторінку.
12.
Створювати пакет сценаріїв уроків із застосуванням інформаційних технологій.
Естетичне
1.
Відвідування виставок, музеїв, проведення екскурсій.
2. Брати
участь в оглядах художньої самодіяльності.
ІКТ
1. Створити
особистий блог вчителя фізкультури.
2. Огляд в
Інтернеті інформації по предмету, що викладається, психології, педагогіки,
педагогічних технологій.
3. Вивчати
інформаційно-комп'ютерні технології і впроваджувати їх у навчальний процес.
Охорона здоров’я
1. Своєчасно
оновлювати інструкції по ТБ на уроках фізичної культури.
2.
Впроваджувати в освітній процес здоров'язберігаючих технології.
3. Вести
здоровий спосіб життя, займатися спортом, фізичними вправами.
Інтереси та хоббі
1.
Продовжувати займатися спортом і фізичними вправами.
2. Брати
участь у змаганнях різних рівнів.
Передбачуваний результат:
1.
Підвищення якості з навчального предмета (середній бал по предмету не нижче 9,0 відсутність невстигаючих).
2. Проведені
відкриті уроки.
3. Доповіді
та виступи.
4. Розробка
дидактичних матеріалів.
5. Розробка
і проведення уроків за інноваційними технологіями.
6. Створення
комплектів педагогічних розробок уроків і позакласних заходів.
7.
Особиста методична веб-сторінка.
8.
Пакет бланків та зразків документів для педагогічної діяльності.
9.
Подаю особистий приклад учням, ведучи здоровий спосіб життя
Спосіб
демонстрації результату виконаної роботи:
Презентація
результатів роботи перед педагогічним колективом
Форма
звіту по виконаній роботі
Узагальнення
досвіду роботи на рівні школи.
Подання
адміністрації школи
звіту з аналізом, висновками та рекомендаціями для інших вчителів.
Немає коментарів:
Дописати коментар