понеділок, 30 березня 2020 р.

Урок №1 Фізична культура як важлива складова загальної культури. Комплекс вправ №1.


Вступ         


Юний друже! Можливо ти мрієш помилуватися землею з найвищої вершини світу чи отримати незабутні відчуття, ширяючи в повітрі під куполом парашута або крилами дельтаплана? Можливо мрієш підкорити велетенські хвилі океанського прибою на дошці серфінга? Чи тебе приваблює подорож на невеличкому човні по бурхливій гірській річці? А можливо ти бачиш себе у космічному кораблі, що мчить безмежними просторами Всесвіту? Знай, що необхідною умовою здійснення твоїх мрій є міцне здоров’я.
Хтось може заперечити: щоб насолодитися найкращими куточками Планети, найважливіше мати гроші. Так, потрібні й гроші. Але, погодься, щоб чесно заробити багато грошей, також необхідно мати міцне здоровя та високу працездатність.
Якщо ти хочеш досягти успіхів у будь-якому виді діяльності, прожити повноцінне, щасливе життя, пізнати радість життя в усій його різнобарвності, потрібно навчитися берегти та зміцнювати своє здоров’я, не витрачати його на сумнівні скороминущі задоволення.
Людським генієм створені різноманітні й високоефективні методи та засоби збереження й зміцнення здоров’я. Є чимало прикладів, коли люди, хворобливі від народження, завдяки наполегливому тренуванню не тільки позбавлялись проблем із здоров’ям, але й досягали визначних досягнень у спорті. Серед цих засобів особливе місце посідає рухова активність. Відомий французький лікар Тіссо ще у XVIII столітті писав «Рух, як такий, може за своїм впливом замінити будь-які ліки, але всі лікувальні засоби світу не в змозі замінити впливу руху».

Тема уроку:"Фізична культура як важлива складова загальної культури"

Розуміємо, що причин такого становища є багато, але виділимо дві, на наш погляд, головні.
По–перше, для багатьох  людей вирішальною є саме та точка зору, якої дотримується більшість. Міркують вони приблизно так: якщо фізичною культурою мало хто  займається,  то  це не так уже й необхідно, нічого страшного, якщо не займатимусь і я.
Прикро, якщо і ти приєднаєшся до цієї легковажної більшості, нездатної вирватись з пут  помилкових стереотипів мислення, готової швидше відмовитися від життя, ніж погодитись  змінити  свої  хибні переконання. Історичні факти свідчать, що більшість (котра, наприклад, була переконана, що Земля є нерухомою і плоскою)  не раз була викрита і посоромлена у своєму невігластві. Думка більшості далеко не завжди є критерієм істини.
Ми ж упевнені: якщо людина не може змінити своє життя на краще, то тільки тому, що не бажає цього робити, не вірить у свої сили, боїться взяти на себе відповідальність за власну долю. Така людина знайде безліч причин, щоб виправдати свою бездіяльність: так живуть усі; це від мене не залежить;  це неможливо; така моя доля; якби час та гроші тощо.
Якщо ти піднімешся вище  особистої обмеженості, перестанеш шукати виправдання бездіяльності,  критично подивишся на своє життя,   спробуєш керувати власною долею, знехтуєш домінуючими помилковими стереотипами – то відкриєш перед собою необмежені можливості фізичного та духовного самовдосконалення, закладеш міцний фундамент повноцінного щасливого життя.
По–друге, знайомство з фізичною культурою у багатьох було надто поверховим, а, іноді, невдалим і  неприємним.
Детальне знайомство з фізичною культурою потрібно розпочинати з вивчення основних її понять і положень. Це може бути дещо нудно, але без цього неможливо скористатись її цінностями. Чи мав би ти користь від автомобіля, який раптом отримав, якби не знав для чого він призначений, як ним управляти і не було б нікого, хто міг би це пояснити?
Отже, що означає поняття «фізична культура»?
За час історичного розвитку людство створило велику кількість практичних, матеріальних і духовних цінностей, які відображають історично досягнутий рівень розвитку суспільства й людини, втілюються в результатах практичної діяльності, полегшують життя людини, роблять його цікавішим, змістовнішим, повноціннішим, багатограннішим... . Усю сукупність цих надбань прийнято називати культурою.
Частина загальної культури, що спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, морально–вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості називається фізичною культурою.
 У цьому широкому розумінні поняття «фізична культура» включає: спортивні споруди, інвентар, спортивний одяг та взуття, різноманітні фізичні вправи, види спорту, що являють собою високоактивну рухову діяльність, наукові знання з теорії й методик фізичного виховання та ін.
У вужчому розумінні термін «фізична культура» вживають для означення науково обґрунтованої системи психофізичного удосконалення людини. Ще фізичною культурою називають шкільний урок, покликаний допомогти учням засвоїти засоби й методи фізичного удосконалення.
Нерідко про людину, котра біжить, грає в ігри  чи виконує інші вправи говорять, що вона займається фізичною культурою. Це побутове, спрощене і не зовсім точне вживання даного поняття. Правильніше сказати, що людина займається тими чи іншими фізичними вправами.
Запам’ятай! Фізична культура – це частина загальної культури людства, що спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток фізичних, морально–вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості.
Запитання для самоконтролю.
1.         Що включає в себе поняття «Фізична культура»?
2.         Чи у будь-якому випадку заняття фізичною культурою або спортом приносять користь для здоровя?
3.         Наведи приклади з історії, коли так звана більшість, керуючись хибними уявленнями, знущалась над тими, хто володів істиною.
Завдання! Протягом тижня підраховуй частоту серцевих скорочень (ЧСС) відразу після сну в положенні лежачи. Результати запиши: .......................................................................................................................             

Комплекс № 1

            1.Ходьба на місці з високим підніманням стегна і широкими вільними рухами рук - 1 хв. Дихання довільне.
            2. В.п. - о.с., пальці рук переплетені за спиною. 1-2 - піднятися на носки, енергійно відвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 3-4 - в.п. (видих). Повторити 10-12 разів.
            3. В.п. - руки за голову. 1- руки вгору, відводячи їх назад, ліву ногу назад на носок, прогнутися (вдих); 2- в.п. (видих); 3-4 - те саме з рухом правою ногою. Повторити 8-10 разів.
            4. В.п. -   сід на п’ятках, тулуб нахилений уперед, руки уперед, долоні на підлозі. 1-3 - ковзаючи грудьми над підлогою, згинаючи і випростуючи руки, перейти в упор лежачи на стегнах, голову відвести назад, прогнутися (вдих); 4 - згинаючи ноги, повернутись у вихідне положення (видих). Повторити 8-10 разів.
            5. В.п. - упор лежачи на зігнутих руках. 1-2 - випростуючи руки, упор лежачи на стегнах, прогнутися (вдих); 3-4 - в.п. (видих). Повторити 8-10 разів.
            6. В.п. - о.с. 1 - піднятися на носки, руки через сторони вгору (вдих); 2-3 -  присід - руки вгору (видих); 4 - в.п. Повторити 6-8 разів.
            7. В.п. - лежачи на грудях, руки зігнуті в ліктях, кисті під підборіддям.  1-2 - руки в сторони, підняти голову, плечі і ноги, прогнутися - “ластівка” (вдих); 3-4 - в.п. (видих). Повторити 8-10 разів.

Немає коментарів:

Дописати коментар