Тема уроку:"Значення рухової активності".
Ніщо не може зрівнятися з перетворюючою силою руху. Ця сила робить незграбного
– спритним, повільного – швидким, слабкого – міцним, кволого – витривалим,
хворобливого – здоровим. За словами французького лікаря Тіссо «Рух, як такий, може за своїм впливом замінити будь-які ліки, але всі
лікувальні засоби світу не в змозі замінити впливу руху».
Зверніть увагу: дорослі нерідко
намагаються обмежити рухову активність дитини з перших днів її життя. Однак це їм, на щастя, не вдається. Попри всі
заборони дитина використовує для руху будь–які сприятливі можливості. Її спонукає
до цього хоча й неусвідомлена, але
могутня й непереборна внутрішня природна потреба в русі.
Однак із віком
сила цієї потреби знижується. По–перше, це є результатом не
правильного виховання та постійного обмеження дитини в русі. А чим менше дитина рухається, тим
швидше згасає потреба. По–друге, із часом у дитини з’являються
нові, сильніші інтереси та потреби,
задоволення яких вимагає
все більше часу. Ще однією причиною
зниження рухової активності є підвищення рівня соціально-економічного життя
людей, скорочення частки ручної, немеханізованої праці. Недостатню рухову
активність називають гіподинамією.
Наслідками гіподинамії є: згасання
потреби в русі, зниження рівня фізичної та розумової працездатності,
втрата резервів здоров’я, детренованість серцево-судинної системи, збільшення
долі жирового компонента в масі тіла, розгортання атеросклеротичних процесів,
зниження опірності організму несприятливим впливам зовнішнього середовища та
інфекцій, тугорухливість суглобів, дискоординація рухів, прискорення процесів
старіння і таке інше.
Головним засобом боротьби з
гіподинамією є фізичні тренування.
Запам’ятай! Рухова активність є не просто
корисною для здоров’я, а
необхідною умовою нормального розвитку та функціонування організму. «Ніщо так не виснажує і не руйнує людину, як тривала
фізична бездіяльність» (Аристотель).
Запитання для самоконтролю:
1.
Скільки годин на тиждень становить мінімальна потреба у
руховій активності?
2.
Назвіть основні негативні наслідки гіподинамії.
Завдання! Продовж відомий вислів:
Якщо хочеш бути сильним – бігай, якщо хочеш бути красивим – ...............,
якщо хочеш бути ..................... –
.................... .
Комплекс № 3
(біля
вертикальної площини для формування правильної постави)
1. В.п. - стати біля стіни,
притулитися до неї потилицею, спиною, лопатками, сідницями і п’ятками. Прийняти
правильну поставу. Запам’ятати це положення і, не порушуючи його, зробити крок
вперед, в сторону, а потім повернутись у вихідне положення. Те саме, але закрити очі. Повторити кожну
вправу 5-6 разів.
2. Те ж саме, але зробити 4-8 кроків
уперед.
3. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни. Присісти 5-6 разів, не перестаючи торкатися стіни потилицею. Те ж
саме із закритими очима.
4. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни. Підняти руки вгору, в сторони, вперед. на пояс, за голову, не
втрачаючи правильної пози і не відходячи від стіни.
5. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни. Повільно підняти праву ногу, зігнуту в коліні, захопити гомілку
руками і притиснути до тулуба. Те саме лівою ногою. Те саме із закритими очами.
Повторити 6-8 разів.
6. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни. Підняти вперед руки і зігнуту в коліні праву ногу, не відходячи від
стіни. Те саме лівою ногою із закритими очима. Повторити 5-6 разів.
7. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни, руки на поясі. Піднятися 10-12 разів на носки, не змінюючи постави.
8. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни. 1-3 - розслабитися; 3-4 - прийняти правильну поставу. Повторити
10-12 разів.
9. В.п. - прийняти правильну поставу
біля стіни, руки на поясі, лікті притиснуті до стіни. Ліву ногу відвести
максимально вліво, не відходячи від стіни, повернутись у вихідне положення. Те
саме правою ногою. Повторити 10-12 разів.
10. В.п. - прийняти правильну
поставу. Підійти до стіни, стараючись не змінювати пози. Перевірити чи вдалось
виконати завдання правильно.
Немає коментарів:
Дописати коментар