понеділок, 6 квітня 2020 р.

Урок №4 Поняття про фізичну вправу. Комплекс №4.

Тема уроку: "Поняття про фізичну вправу".

 У доісторичні часи рухатись людину змушувала не тільки внутрішня потреба в русі, але й первісні умови життя. Власне фізична культура виникла тоді, коли людина усвідомила ефект вправляння і стала імітувати необхідні їй у трудовій діяльності рухи (наприклад, кидати спис у зображення тварини). Таке вправляння удосконалювало володіння знаряддями праці, сприяло підвищенню її результативності. Трудові дії, які стали застосовуватись поза реальними трудовими процесами, трансформувались у фізичні вправи.
Фізичні вправи – це такі види рухових дій людини, які спрямовані на її фізичне удосконалення та підпорядковані закономірностям фізичного виховання. До основних закономірностей фізичного виховання відносяться методи тренування, принципи тренування, дозування фізичних навантажень.
Фізична вправа – це засіб (інструмент) за допомогою якого здійснюють вплив на фізичний стан людини. Якщо ти виконуєш нахили вперед, щоб зібрати розкидані речі, то в такому випадку нахили вперед є просто руховими діями. Якщо ти виконуєш нахили вперед із метою збільшення гнучкості, не згинаєш ніг у колінах, поступово збільшуєш амплітуду й кількість повторень, тренуєшся декілька разів на тиждень, то в такому випадку нахили вперед є фізичною вправою.
Вправляючись, люди помітили, що внаслідок систематичного виконання певної рухової дії не тільки удосконалюється спосіб її виконання, тобто рухи стають більш точними та ефективними, але й відбуваються зовнішні зміни органів, що беруть участь у цих рухах. Більше того, ці органи стають міцнішими, здатними справлятись з такими руховими діями, які раніше були непосильні. Це ефект тренування (вправляння).
Ефект тренування – дивовижна здатність організму не тільки не зношуватись внаслідок діяльності, але й удосконалюватись: накопичувати біологічну речовину, підсилювати функції, змінювати структуру, покращувати управління рухами. Наприклад, систематично працюючий м’яз збільшується за розмірами, стає міцнішим, у ньому значно  густіша  сітка  найдрібніших  кровоносних  судин – капілярів.
Тисячоліттями суворі природні умови життя (необхідність добувати їжу  тяжкою фізичною працею, холод, спека, нерегулярність харчування) самі по собі, без спеціально організованих занять, спричиняли тренувальний процес. Намагаючись полегшити свою працю, створити комфортніші умови життя люди мимоволі позбавили себе тренувального впливу природних чинників.  А якщо орган чи організм у цілому тривалий час працює у режимі спокою (із мінімальною потужністю) розпочинається зворотній процес – детренування: зменшення маси м’язів, зникнення частини капілярів, зниження функціональної здатності.
Важливо розуміти, що  ефект тренування має всезагальний характер: тренуванню піддаються всі органи і функції організму; наслідки тренування можуть бути як позитивними, так і негативними; тренування може бути спеціально організованим (свідомим), а може відбуватись несвідомо. Наприклад, деякі люди, не усвідомлюючи цього, спочатку понад міру натренують свій апетит, а пізніше, хворіючи ожирінням,  виправдовуються фізіологічними особливостями свого організму. Можна натренувати також лінь, нетерпимість і пояснювати це вродженими вадами характеру.
Фізична культура досліджує, обґрунтовує та  розробляє методи психофізичного удосконалення за допомогою фізичних вправ через  тренування (вправляння).
Тренування – це цілеспрямоване повторення певної рухової дії (фізичної вправи) із метою удосконалення способу виконання самої рухової дії та з метою впливу на фізичні й психічні якості людини.
Процес тренування забезпечує досягнення таких   цілей:   досконало  оволодіти  тими чи іншими руховими   діями,   розвинути  фізичні  якості  (силу, прудкість, гнучкість, витривалість, спритність, координацію), удосконалити тілобудову, підвищити рівень фізичної працездатності.
Рівень фізичної працездатності тісно пов’язаний з рівнем здоров’я. Підвищення рівня фізичної працездатності свідчить про зміцнення здоров’я і навпаки.
Запамятай!  Фізична вправа – це рухова дія, яка виконується з метою фізичного вдосконалення й підпорядкована закономірностям фізичного виховання.
Ефект тренування – дивовижна здатність організму не тільки не зношуватись внаслідок діяльності, але й удосконалюватись: накопичувати біологічну речовину, підсилювати функції, змінювати структуру, покращувати управління рухами.
Запитання для самоконтролю:
1.         У чому полягає сутність ефекту тренування?
2.         Яких цілей можна досягти завдяки тренуванню?
3.         Наведи приклади негативного тренувального ефекту з власного досвіду.
Завдання! Підрахуй ЧСС у положенні лежачи на спині (після 5 хвилин відпочинку), в положенні сидячи та в положенні стоячи. Починати рахувати потрібно через одну хвилину після зміни пози. Запиши результати: ............................................................ ......................................................................................................
Як змінюється ЧСС із зміною пози? ...................................................... ........................................................................................................................ ........................................................................................................................

Комплекс № 4
(вправи з предметами на голові для формування правильної постави)
            1. В.п. - прийняти правильну поставу біля стіни. На голову покласти мішечок з піском (або інший предмет вагою 200-300 г). Пройти 10-12 кроків, не загубивши предмет та зберігаючи правильну позу, і, повернувшись назад до стіни, перевірити правильність постави. Повторити вправу 6-8 разів з різними положеннями рук ( руки внизу, на поясі, в сторони, за головою, вгорі).
            2. В.п. - стійка з предметом на голові (книга, мішечок). Стати на коліна і повернутися у вихідне положення. Те саме із закритими очима. Повторити 5-6 разів.
            3.  В.п. - стійка з предметом на голові (книга, мішечок). Стати на коліна, сісти на п’ятки і повернутись у вихідне положення, зберігаючи правильну позу. Повторити 8-10 разів.
            4. В.п. - стійка з предметом на голові. 8-10 разів стати на гімнастичну лаву і зійти з неї.
            5. Ходьба з предметом на голові. Ходьба на носках, ходьба з підніманням прямих ніг, ходьба випадами на одній лінії (до 1 хв). Повторити 4-5 разів.
            6. Лазіння з предметом на голові по похилій площині, стоячи на колінах.
            7. Лазіння по гімнастичній стінці вгору, вниз, в сторони з предметом на голові.
            8. Із предметом на голові сісти на підлогу, стати на коліна і повернутися у вихідне положення. Те саме із закритими очима.
            9. В.п. - стоячи на колінах з предметом на голові. Поставити ліву ногу в сторону, вперед, зберігаючи правильну поставу. Те саме правою ногою. Повторити 6-8 разів.
            10. Із предметом на голові повільно присідати, руки вперед. Повторити 6-8 разів.
            11. Із предметом на голові ходьба з переступанням через перешкоди (палиці, м’ячі тощо).


Немає коментарів:

Дописати коментар